Silenci i Creativitat

Fa uns dies vaig escriure a lesdoules.wordpress.com un article que es titulava Quan comencen l’escola però que parlava de les sensacions que he tingut en voler tornar a incorporar-me al món laboral després de 5 anys dedicada, bàsicament, a acompanyar els meus dos fills, el Nael i l’Ainara.

Han estat unes setmanes on realment m’he sentit “de dol” per la fi d’una etapa i he hagut de treballar per a no deixar-me arrossegar per la por i la inseguretat. Però finalment n’he sortit reforçada i amb ganes de permetre’m desplegar totes les meves capacitats i el meu potencial i treure-li molt de suc a aquestes 7 horetes que tinc cada matí només per mi mateixa.

Ha estat molt bonic perquè només estant en mi mateixa, disfrutant del silenci, de les estonetes de calma, d’estar cap a dins sense voler fer, fer i fer ja n’estic obtenint bonics regals. Em sento més tranquil·la i més capaç d’acompanyar conscientment al Nael i a l’Ainara a les tardes, ja tinc clar quin és el proper curs que oferiré i a més, m’estan sorgint idees molt creatives per als regals de Nadal.

Ja fa tres anys que per Nadal intentem ser el més coherents possible quan arriba el solstici d’hivern i totes aquelles celebracions i cerimònies que s’han tornat en trobades de consum. Intentem que els regals que rebem tant nosaltres com els nostres fills siguin pocs, pensats i que sobretot transmetin amor i respecte. Així que ajudem als avis a triar el que volen regalar, agraïm als que fan elles mateixes el que regalen, i a casa, estem molt de temps pensant i creant el que volem regalar al Nael i a l’Ainara.

L’any passat vaig fer-los unes peces de construcció amb troncs (eco bloques) i dins una caixa hi vam posar teles de colors, els vaig cosir dues corones i hi vam afegir algun collaret i cordills per a disfressar-se. Va ser tant bonic compartir amb ells la il·lusió que van sentir! I totes dues joguines els acompanyen contínuament en la creació dels seus jocs a casa.

A més a més, jo m’ho vaig passar pipa pensant, creant les joguines i veient com era capaç de fer coses molt boniques i, encara ara, és inexplicable la sensació de benestar que tinc quan els hi veig jugar.

Així que aquest any repetirem l’experiència aprofitant el temps i la creativitat que estic podent disfrutar.

Responder

